wtorek, 31 maja 2016

KUBB - gra Wikingów (OOAK, wood burned art)

Zestaw do gry w KUBB

Projekt w 100% DIY powstał specjalnie na 12 urodziny mojego syna. 
Pożałowałam pieniędzy na gotowy zestaw do gry w KUBB i na moją prośbę mąż wykonał klocki z budowlanej kantówki (takiej, jaka była na stanie, z dziurami i śladami po gwoździach i śrubach) i kilku zakupionych trzonków do łopat. Ozdabianie wzięłam w swoje ręce.
Poniżej mini fotorelacja z powstania jednego w swoim rodzaju zestawu do Kubba - gry Wikingów. Idea była taka, żeby król miał dwie twarze - "biały" (zwany przeze mnie pieszczotliwie Dziadkiem Borowym) i "czarny" (Jarl Okrutny), wyróżnieni znakami są także ich wojowie: gungnir dla czarnego króla i trinity knot dla białego.
1. projektowanie na "kolanie"
 2. szybka kreska (bez pietyzmu, jakoś to będzie ;-))
 3. mozolna realizacja
 4. warkoczyki (kurde! jak one właściwie wyglądają??? żywego okazu na wzór w domu brak)
 5. Wypalania było TROCHĘ, ale miałam chętnego pomocnika :-)
 6. ten drugi, bardzo ZŁY
 7. król i wojowie

Wymiary klocków do gry KUBB, gdyby kogoś interesowało DIY:

Materiał podstawowy: kantówka, grube i cienkie trzonki do narzędzi ogrodniczych
Król: 1 szt. (9x9x30 cm)
Klocki: 10 szt. (7x7x15 cm)
Pałka: 6szt (3x28 cm)
Pałka narożna: 4 szt. (2x30 cm), rozmiar nie jest istotny, bo to tylko do wyznaczenia wielkości boiska.

Jeżeli ciekawi Was sama gra plenerowa, wymiary boiska i reguły, zapraszam: TU

4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...