środa, 3 sierpnia 2011

Złote myśli - broszka maska sutasz (Nugget - soutache mask brooch)

Materiały: sutasz (ecru, złoty, beż), maska FIMO, perełki, szklane koraliki.

„Piękno to straszna i przerażająca rzecz. Straszna, dlatego że nieokreślona, a określić jej nie można, ponieważ Bóg zadał nam tylko zagadki. Tu wszystkie brzegi schodzą się, tam wszystkie sprzeczności istnieją razem. Ja, bracie, jestem niewykształcony, ale dużo o tym rozmyślałem. Ogromnie dużo tajemnic! Zbyt wiele zagadek przygniata na ziemi człowieka. Rozwiązuj je, jak potrafisz i wyjdź suchym z wody. Piękno! Znieść tego nie mogę, że inny, wyższy sercem człowiek z umysłem wysokim, zaczyna od ideału Madonny, a kończy ideałem sodomskim. A jeszcze straszniejszym jest ten, kto z ideałem sodomskim w duszy nie odrzuca i ideału Madonny, i gorzeje jego serce i dąży w stronę prawdy, płonie w imię prawdy, tak jak za młodych nieskazitelnych lat. Nie, szeroki jest człowiek, nawet za bardzo szeroki, przykroiłbym go nieco. Diabli wiedzą, co to jest! To co rozumowi wydaje się być hańbą, sercu jawi się pięknem skończonym. Mogło istnieć w Sodomie piękno? Uwierzysz, że w Sodomie ono istniało dla ogromnej większości ludzi, – znałeś tę tajemnicę czy nie? Przerażające jest to, że piękno to nie tylko straszna, ale i tajemnicza rzecz. Tu diabeł z Bogiem walczą, a polem bitwy – serca ludzkie. (…)”.
F. Dostojewski, Bracia Karamazow

30 komentarzy:

  1. Sam pomysł fajny i wykonanie eleganckie i pomysłowe jednak mnie takie maski........przerażają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne, acz przerażające trochę..

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za komplementy! A propos przerażenia - nie mogłam się powstrzymać i podłączyłam cytat z Braci Karamazow ;-))) Fajnie, że moja praca wywołuje takie skrajne uczucia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna(!!!!!!!) i genialnie dobrałaś fragment z Dostojewskiego.Te maski maja jakąś magię w sobie.Pozdrowka-aga

    OdpowiedzUsuń
  5. Ma w sobie coś z grozy... ale jest piekna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zatkało mnie! wiem, że nie wolno/ nie wypada używać niecenzuralnych słów... ale jest zaje...ista! oczu nie mogę oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przyznać, że nie lubię motywu masek, ale Twoje brochy przyciągają mnie wprost magnetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. przepiękna.. aż słów brakuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Maska przeurocza !!!
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic tu przerażającego nie widzę. Jest piekna i tylko troche ...nostalgiczna?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest magiczna. Nostalgia, duma, tajemniczość... toż to Mona Lisa wszystkich broszek ;)!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dlaczego ja ten blog dopiero teraz znalazlam, no tak kiedy czlowiek jest zakrecony jak muszelka to pozniej ciezko wyjsc na prosta ;)
    Przepiekne prace, jestem pod wrazeniem i lece podziwiac dalej ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Bestyjeczko ...słów mi brakuje by zachwyt wyrazić ! Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. przepiękna i niezwykła OBŁĘDNA PO PROSTU!

    OdpowiedzUsuń
  15. O matulu! Jakie Ty cacka robisz!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam te Twoje maski ! :) uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hello,

    very very lovely....


    hugs Conny

    OdpowiedzUsuń
  18. doskonały cytat do brochy ;nic dodać nic ująć.Jestem zachwycona i pozostaję nieustająco w zachwycie!!

    OdpowiedzUsuń
  19. ups...Bestyjeczko, przepraszam, ale dopiero teraz sie zorientowałąm, ze masz nie jeden blog....
    sorki, już nadrabiam, bo Twoje wytwory sa przepiękne!!1

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękna broszka- całość cudownie skomponowana...

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy opowiadałam Ci, jak bardzo wykręcają mi sie ręce w strony absolutnie nienaturalne, gdy próbuję zmusić je do wykonania jakiejś ręcznej roboty? Tym powinien się zająć ortopeda, albo egzorcysta :)
    Nie dość że masz niesamowitą wyobraźnie artystyczną i talent, to jeszcze, zręczność w palcach. Eh.... Bozia nie równo dzieli hihih :)

    OdpowiedzUsuń
  22. wow, co za sztuka! Jeszcze czegoś takiego nie widziałam, muszę kiedyś mieć takie cudo! Zapraszam do siebie! blog.fascynatoria.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. śliczna, ze wszystkich masek chyba moja ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Twoje broszki są niesamowite! Jestem pod wielkim wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...